Grafik i zapisy



Poniżej przedstawiam aktualny grafik zajęć jogi (ważny od 6 września 2021). Zajęcia odbywają się w Olsztynie, na ul. Pileckiego 2, II piętro (dawna szkoła tańca Pavlovic, nad siłownią Olimpia Fitness).


 

Kto może uczestniczyć w zajęciach?

Każdy, kto chce rozruszać ciało, zrelaksować się, poznać jogę i medytację. Zajęcia są przeznaczone dla osób dorosłych nie mających przeciwwskazań do ćwiczenia jogi.

Jak się zapisać?

Aby zapisać się po raz pierwszy wejdź poprzez mój system zapisu i rezerwacji zajęć: https://app.fitssey.com/justyna-cilulko-dolega

Po założeniu konta oraz zapoznaniu się z regulaminem, zapiszesz się na zajęcia a także dokonasz wszelkich płatności.

Jak się przygotować?
Ubierz się wygodnie, góra raczej dopasowana, aby bluzka nie opadała na twarz podczas skłonów, ćwiczymy na boso. Jeśli masz już swoją matę do jogi, weź ją ze sobą. Oprócz tego przyda się koc i coś do picia. Nie jedz obfitych posiłków co najmniej na 1 – 1,5 godziny przed rozpoczęciem zajęć.
Na sali są dostępne maty do jogi jeśli jeszcze nie posiadasz własnej.

Jak wyglądają zajęcia?

Zajęcia trwają 90 minut. Rozpoczynają się od uważności oddechu i rozgrzewki, potem jest właściwa część zajęć, a na koniec rozluźnienie i relaksacja. Na koniec, w miarę możliwości wykonujemy też pranajamę (ćwiczenia oddechowe) i/lub medytację.

W poniedziałki i wtorki prowadzę zajęcia slow vinyasy. Są to zajęcia dynamiczne, to znaczy, że płynnie przechodzimy od jednej pozycji do drugiej a ruch jest zsynchronizowany z oddechem, dzięki czemu poprawia się koncentracja, a oddech i umysł wyciszają się. Praktyka jest tak skonstruowana, że kolejne asany przygotowują nas do wykonania następnych, abyśmy po sesji czuli się harmonijnie. Tempo zajęć jest wolniejsze niż typowej vinyasy dzięki czemu możemy bardziej się zrelaksować i poświęcić uwagę każdej asanie. Zajęcia slow vinyasy delikatnie wzmacniają nasze ciało, dodają siły i energii, zwiększają się zakresy ruchu w stawach, poprawia się elastyczność i spalamy nieco kalorii. Dzięki nim możemy wyrzeźbić ciało, poprawić jakość oddechu i uspokoić umysł. Więcej o vinyasie poczytasz tutaj.
Natomiast w środy i czwartki ćwiczymy yin jogę.  Yin joga oddziałuje intensywnie na nasze powięzi, ścięgna, więzadła, a także chrząstki oraz kości, masowane są także nasze narządy wewnętrzne i uciskane punkty akupresury (meridiany). W pozycjach zostajemy na dłużej i poddajemy się ich działaniu oraz grawitacji. Tutaj największym wyzwaniem jest pozostanie w bezruchu i zapanowanie nad umysłem. Poza zajęciach czujemy się zrelaksowani, rozciągnięci i uziemieni.
Zarówno na zajęciach vinyasy i yin pojawiać się będzie także moja ukochana joga nidra 🙂
Dzięki temu, że ćwiczymy zarówno dynamicznie jak i statycznie, możemy zapewnić ciału wszystko czego potrzebuje i wprowadzić równowagę do naszego życia. Jedno i drugie jest nam potrzebne, choć dla niektórych trudniejsza będzie energetyczna vinyasa a dla innych bezruch yin jogi. Mówi się też, że im bardziej czegoś nie lubimy, tym bardziej jest to nam potrzebne – to się sprawdza zarówno na macie jak i w życiu 😉 Jeśli prowadzisz bardzo aktywny tryb życia, szczególnie jeśli uprawiasz jakiś sport (np. bieganie) i jesteś osobą, która ciągle gdzieś pędzi bardzo polecam Ci yin jogę, która Cię trochę zatrzyma, uziemi i rozciągnie Twoje mięśnie i tkanki łączne. Jeśli natomiast jesteś osobą spokojną i prowadzić raczej osiadły tryb życia, bardziej wskazana będzie dla Ciebie slow vinyasa, podczas której rozruszasz się i pobudzisz. Pamiętaj! Stopień zaawansowania nie jest wskaźnikiem tego, który typ zajęć jest dla Ciebie bardziej odpowiedni. Osoby początkujące poradzą sobie na jednych i na drugich.
Relaks i spokój z jogą
Zajęcia dla każdego podczas, których relaksujemy ciało i wyciszamy umysł. Możesz się spodziewać łagodnych ćwiczeń rozciągających, praktyk oddechowych i medytacyjnych, relaksacji prowadzonej oraz z instrumentami na żywo, a także jogi nidry. Po zajęciach będziesz się czuł zrelaksowany, wyciszony, spokojny, zregenerowany. Twój oddech będzie wyrównany i spokojny, a Ty naładujesz swoje akumulatory aby lepiej radzić sobie z codziennymi wyzwaniami. Regularna praktyka wzmacnia odporność fizyczną i psychiczną, obniża poziom stresu, łagodzi napięcia w ciele, zwiększa poziom samoakceptacji, podnosi energię i kreatywność, pomaga nabrać dystansu do tego co nas spotyka, dzięki czemu nie odpowiadamy reaktywnie. Dzięki praktykom relaksacyjnym i medytacyjnym uczysz się obserwować siebie, swoje reakcje, myśli i przekonania i zaczynasz wybierać, które są dla Ciebie wspierające a z których możesz zrezygnować aby żyło Ci się lepiej. Kiedy potrafimy się wyciszyć i skontaktować ze swoim wnętrzem, lepiej rozumiemy siebie i swoje potrzeby, mamy w sobie spokój i zasoby by wesprzeć innych. Nie musisz mieć żadnego wcześniejszego doświadczenia w jodze lub medytacji.

Płatności i karnety

  • Płatności dokonasz za pomocą szybkich przelewów on-line (w tym BLIK), zwykłym przelewem na moje konto, PayPal lub gotówką.
  • Rezerwację zajęć można odwołać na 12 godzin przed rozpoczęciem zajęć, nieodwołana rezerwacja lub odwołanie jej w czasie krótszym niż 12 godzin przed zajęciami będzie automatycznie ściągane z karnetu, jako wykorzystane wejście.
  • Z dniem upływu ważności karnetu wszystkie niewykorzystane zajęcia są anulowane. Karnet ważny jest 30 dni od aktywacji. Karnet aktywowany jest w momencie pierwszej zrealizowanej rezerwacji. Za zrealizowaną rezerwację uważa się także rezerwację odwołaną na mniej niż 12 godzin przed planowanym czasem zajęć.
  • Opłaty za niewykorzystane zajęcia nie podlegają zwrotowi oraz nie są przenoszone na kolejne miesiące.
  • Niewykorzystany karnet nie podlega przedłużeniu.
  • W przypadku odwołania zajęć lub wystąpieniu świąt, karnet ulega przedłużeniu o ilość dni w jakie nie odbywały się zajęcia.

Uczestnicząc w zajęciach, zobowiązujesz się na przestrzeganie zasad zawartych w obowiązującym Regulaminie zajęć.

Tutaj zapoznasz się moją Polityką Prywatności.

Więcej o mnie przeczytasz tutaj

Zapraszam serdecznie! 🙂

UWAGA!

Planowane przerwy w zajęciach w sezonie 2021/2022 (aktualizowane na bieżąco):

  • 4-10.10.2021 – wszystkie grupy
  • 14.10.2021 (czwartek) – poranne zajęcia odbędą się zgodnie z grafikiem, zajęcia popołudniowe zostaną odwołane
  • 1.11.2021 (poniedziałek) – Wszystkich Świętych
  • 10.11.2021 (środa)
  • 11.11.2021 (czwartek) – Święto Niepodległości
  • 24-25.11.2021 (środa i czwartek) – wieczorne zajęcia w środę i wszystkie w czwartek zostaną odwołane
  • 6.01.2022 – święto Trzech Króli
  • 2-3.03.2022 (środa i czwartek)
  • 18.04.2022 – Poniedziałek Wielkanocny
  • 2-3.05.2022 – Majówka
  • 16.06.2022 – Boże Ciało