Najnowsze posty

Dzień Jogi w Olsztynie 24.06.2018

Dzień Jogi w Olsztynie 24.06.2018

Z okazji Międzynarodowego Dnia Jogi Stowarzyszenie Miłośników Jogi w Olsztynie zaprasza na święto jogi na naszej Plaży Miejskiej!
Dzięki uprzejmości CRS Ukiel, OSiR oraz Urzędu Miasta Olsztyna będziemy mogli spotkać się na głównym molo, aby wspólnie poćwiczyć jogę oraz pomedytować i porozmawiać o wszystkim co

Zajęcia jogi dla kobiet w ciąży

Zajęcia jogi dla kobiet w ciąży

Już tego lata zapraszam wszystkie kobiety przy nadziei na cykl zajęć, przygotowanych specjalnie dla nich.
Ciąża to szczególny czas – nie tylko jeśli chodzi o zmiany jakie zachodzą w ciele kobiety, ale również o psychikę. Burza hormonów wpływa na samopoczucie oraz odbiór tego, co dzieje

Polityka Prywatności

Polityka Prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI
Korzystanie z bloga, strony internetowej www.cilulko-dolega.pl oraz usług Justyny Cilulko-Dołęga oznacza akceptację poniższych warunków Polityki Prywatności.
§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników, a także innych technologii pojawiających się na stronie internetowej www.cilulko-dolega.pl. Zawiera również politykę

Polityka prywatności wysyłki newslettera

Polityka prywatności wysyłki newslettera

U mnie Twoje dane są bezpieczne!

Sprawdź poniżej 🙂
Zgodnie z tzw. RODO, czyli Ogólnym Rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., a dokładnie jego artykułem 13 ust. 1 i 2, powinnam powiadomić Cię o Twoich prawach.
Zapoznaj się proszę

Terapia jogą: podstawy pracy i joga dla kręgosłupa – warsztaty jogi z Agnieszką Wielobób 26-27 maja 2018

Terapia jogą: podstawy pracy i joga dla kręgosłupa – warsztaty jogi z Agnieszką Wielobób 26-27 maja 2018

Zapraszamy na warsztat jogi z jedną z najlepszych nauczycielek jogi w Polsce – Agnieszką Wielobób  z Pracowni Jogi  w Krakowie. Będzie to niesamowity warsztat ponieważ Agnieszka opowie nam o powięziach i zasadach pracy z nimi co jest ciągle dość innowacyjnym podejściem, a z drugiej strony

Sztuka odpuszczania

Sztuka odpuszczania

Akceptacja. Wobec siebie, swojego ciała, jego ograniczeń, niedoskonałości i okoliczności, które akurat mają miejsce. Niby proste. Banał. Podstawa w jodze. Określasz miejsce, w którym w tej chwili się znajdujesz, akceptujesz to i stąd wyruszasz. Nie da się inaczej. A jednak owa akceptacja jest jedną z

Siła i elastyczność – harmonia pomiędzy rozciąganiem a wzmacnianiem ciała w jodze

Siła i elastyczność – harmonia pomiędzy rozciąganiem a wzmacnianiem ciała w jodze

Osoba, która zna jogę tylko ze słyszenia, kojarzy ją głównie z rozciąganiem ciała, ogromną elastycznością i ekwilibrystycznymi pozycjami. Tymczasem, oprócz rozciągania, które jest bardzo potrzebne i stawi ważny element ćwiczeń jogi, ogromną rolę odgrywa też wzmacnianie ciała. Siła jest potrzebna do wykonania zarówno bardziej zaawansowanych

Joga dla żółtodziobów, czyli podstawy praktyki własnej – warsztaty 3-4 lutego 2018

Joga dla żółtodziobów, czyli podstawy praktyki własnej – warsztaty 3-4 lutego 2018

Już na początku lutego zapraszam Was serdecznie na warsztaty jogi dla początkujących. Specjalnie dla osób, które rozpoczynają swoją przygodę z jogą przygotowałam program, dzięki, któremu poczują się na macie pewniej i być może oprócz ćwiczenia na zajęciach zdecydują się ćwiczyć samodzielnie. Te warsztaty są także

Akademia Jogi Śmiechu Piotra Bielskiego

Akademia Jogi Śmiechu Piotra Bielskiego

Kochani! Pionier jogi śmiechu w Polsce, najbardziej znany i doświadczony jogin śmiechu w naszym kraju, uczący kolejnych instruktorów tej wspaniałej metody, znowu zagości w Olsztynie! Tego nie możecie przegapić 😀
Akademia Jogi Śmiechu Piotra Bielskiego 
Joga śmiechu to praktykowana w 106 krajach  metoda budowania zdrowia

Ćwiczenia wzmacniające brzuch część 2

Ćwiczenia wzmacniające brzuch część 2

Brzuch nie musi być płaski (u kobiet wypukły brzuch jest z resztą zupełnie naturalny), ale zdecydowanie powinien być silny. Mocne mięśnie brzucha odciążają nasz kręgosłup, dają nam siłę, wytrzymałość, precyzję ruchów a także pewność siebie. Więcej o tym, dlaczego powinniśmy pamiętać o wzmacnianiu brzucha pisałam


Nie przegap

Zajęcia jogi dla kobiet w ciąży

Zajęcia jogi dla kobiet w ciąży

Już tego lata zapraszam wszystkie kobiety przy nadziei na cykl zajęć, przygotowanych specjalnie dla nich.

Ciąża to szczególny czas – nie tylko jeśli chodzi o zmiany jakie zachodzą w ciele kobiety, ale również o psychikę. Burza hormonów wpływa na samopoczucie oraz odbiór tego, co dzieje się wokół. Do tego często dochodzi niepokój – o dziecko, o zdrowie, o poród i to jak będzie później (szczególnie jeśli to pierwsze dziecko). Cała masa mitów, przesądów i „złotych rad” wprowadza dodatkowe zamieszanie i stres. Do tego fizycznie przyszła mama często nie czuje się najlepiej, jest coraz większa, co niesie ze sobą pewne ograniczenia a jeśli dodamy do tego letnie upały i obrzęk nóg, to możemy sobie wyobrazić, że kobieta bardzo chce poczuć choć odrobinę ulgi. Na szczęście jest joga 😉

Badania naukowe dowodzą, że w czasie ciąży jest wręcz idealną forma aktywności.

Jakie korzyści niesie ze sobą praktyka jogi w czasie ciąży?

– poprawia kondycję kobiety – a ta z pewnością przyda się kiedy maluch przyjdzie już na świat 😉

– usprawnia oddychanie – ćwiczenia oddechowe i synchronizacja ruchu z oddechem zwiększają wydolność płuc kobiety i przydają się podczas porodu

– zmniejsza ciążowo-zależne bóle pleców i miednicy

– zwiększa odporność kobiety – poprzez dotlenienie organizmu i zdrową dawkę ruchu

– zmniejsza ryzyko przedwczesnego porodu

– zmniejsza możliwość wystąpienia powikłań u dziecka, np. hipotrofii płodu

– usprawnia krążenie krwi i pomaga regulować nadciśnienie tętnicze

– zmniejsza stres i niepokój związany z ciążą i porodem

– lepszy sen u kobiet ćwiczących jogę

– kobiety ćwiczące jogę lepiej znoszą poród i szybciej wracają do sił po porodzie

– stwierdzono, że masa urodzeniowa dzieci urodzonych przez kobiety ćwiczące jogę wynosi ponad 2500 g.

 

Na zajęciach, które Wam proponuję będziemy wykonywać łagodne asany dostosowane do potrzeb ćwiczących, wśród których znajdą się m.in. ćwiczenia ogólnorozwojowe, poprawiające utrzymanie prawidłowej sylwetki, wzmacniające i rozluźniające kręgosłup – szczególnie jego dolny odcinek, rozluźniające biodra i przeciwdziałające obrzękom nóg. Ponadto będziemy pracować z mięśniami głębokimi – dna miednicy, tzw. mula bandhą, która ma kluczowe znaczenie dla kobiet w ciąży, gdyż zapobiega powikłaniom w trakcie ciąży, pomaga podczas porodu a w połogu przyspiesza rekonwalescencję młodej mamy. Poznamy różne techniki oddechowe, czyli pranajamy, także te schładzające, którą przyniosą ulgę podczas upałów. Oprócz tego wprowadzimy nieco medytacji, aby uspokoić umysł i jeszcze bardziej się zrelaksować. Będziemy rozmawiać o tym jak przygotować się do porodu i jak ćwiczyć w okresie połogu i karmienia piersią. Poza tym we wspólnym kręgu kobiet będzie można podzielić się tym, co leży nam sercu oraz doświadczeniem, aby wzajemnie się wspierać 🙂

W zajęciach mogą wziąć udział wszystkie kobiety w ciąży na każdym jej etapie, pod warunkiem, że lekarz wyrazi zgodę na tą formę ruchu i nie ma żadnych przeciwwskazań zdrowotnych.

Kiedy?

W każdą sobotę od 10:00 do 11ej rano począwszy od 30 czerwca do 11 sierpnia.

Gdzie?

Centrum H&B, ul. Wilczyńskiego 25E, lokal 223 (II piętro, nad restauracją Jakubek)

Cena:

200 zł za cały cykl 7 zajęć

(nie przewiduję możliwości przychodzenia na pojedyncze zajęcia, ze względu na ciągłość przekazywanych treści)

 

Zapisy i pytania:

Justyna Cilulko-Dołęga

e-mail: justyna@cilulko-dolega.pl

tel. : 500534416

Potwierdzeniem rezerwacji miejsca na zajęciach jest wpłata całości kwoty na konto:

numer: 10 1910 1048 2120 8074 3283 0001

Deutsche Bank Polska S.A.

Uwaga – ograniczona liczba miejsc – maksymalnie 10 osób.

 

Więcej o mnie przeczytasz tutaj

Zapraszam serdecznie! 😀