Aktualny grafik zajęć jogi

Aktualny grafik zajęć jogi

Poniżej przedstawiam aktualny grafik zajęć jogi ważny od 5.09.2022. Zajęcia odbywają się w Olsztynie, na ul. Mickiewicza 7/6 na drugim piętrze.

Tutaj samodzielnie zapiszesz się na zajęcia w miarę dostępności wolnych miejsc

Kto może uczestniczyć w zajęciach?

Każdy, kto chce rozruszać ciało, zrelaksować się, poznać jogę i medytację. Zajęcia są przeznaczone dla osób dorosłych nie mających przeciwwskazań do ćwiczenia jogi.

Jak się zapisać?

Aby zapisać się po raz pierwszy wejdź poprzez mój system zapisu i rezerwacji zajęć: https://app.fitssey.com/justyna-cilulko-dolega

Po założeniu konta oraz zapoznaniu się z regulaminem, zapiszesz się na zajęcia a także dokonasz wszelkich płatności.

Jak się przygotować?
Ubierz się wygodnie, góra raczej dopasowana, aby bluzka nie opadała na twarz podczas skłonów, ćwiczymy na boso. Jeśli masz już swoją matę do jogi, weź ją ze sobą. Oprócz tego przyda się koc i coś do picia. Nie jedz obfitych posiłków co najmniej na 1 – 1,5 godziny przed rozpoczęciem zajęć.
Na sali są dostępne maty do jogi jeśli jeszcze nie posiadasz własnej.

Jak wyglądają zajęcia?

Zajęcia trwają 90 minut. Rozpoczynają się od uważności oddechu i rozgrzewki, potem jest właściwa część zajęć, a na koniec rozluźnienie i relaksacja. Na koniec, w miarę możliwości wykonujemy też pranajamę (ćwiczenia oddechowe) i/lub medytację.

W poniedziałki i wtorki prowadzę zajęcia vinyasa kramy. Są to zajęcia dynamiczne, to znaczy, że płynnie przechodzimy od jednej pozycji do drugiej a ruch jest zsynchronizowany z oddechem, dzięki czemu poprawia się koncentracja, a oddech i umysł wyciszają się. Praktyka jest tak skonstruowana, że kolejne asany przygotowują nas do wykonania następnych, abyśmy po sesji czuli się harmonijnie. Ponadto każdorazowo sekwencja zajęć jest dostosowana do uczestników, pory roku, pory dnia itd. Dodatkowo zawsze daję różne warianty wykonania niektórych trudniejszych pozycji, tak aby były dostępne dla każdego. Tempo zajęć jest wolniejsze niż typowej vinyasy dzięki czemu możemy bardziej się zrelaksować i poświęcić uwagę każdej asanie. Zajęcia vinyasa kramy uczą nas uważności i łagodności dla siebie, delikatnie wzmacniają nasze ciało, zwiększają się zakresy ruchu w stawach, poprawia się elastyczność i spalamy nieco kalorii. Dzięki nim możemy wyrzeźbić ciało, poprawić jakość oddechu i uspokoić umysł. Więcej o vinyasa kramie poczytasz tutaj.
Natomiast w środy i czwartki ćwiczymy yin jogę.  Yin joga oddziałuje intensywnie na nasze powięzi, ścięgna, więzadła, a także chrząstki oraz kości, masowane są także nasze narządy wewnętrzne i uciskane punkty akupresury (meridiany). W pozycjach zostajemy na dłużej i poddajemy się ich działaniu oraz grawitacji. Tutaj największym wyzwaniem jest pozostanie w bezruchu i zapanowanie nad umysłem. Poza zajęciach czujemy się zrelaksowani, rozciągnięci i uziemieni.
Zarówno na zajęciach vinyasy i yin pojawiać się będzie także moja ukochana joga nidra 🙂
Dzięki temu, że ćwiczymy zarówno dynamicznie jak i statycznie, możemy zapewnić ciału wszystko czego potrzebuje i wprowadzić równowagę do naszego życia. Jedno i drugie jest nam potrzebne, choć dla niektórych trudniejsza będzie dynamiczna vinyasa a dla innych bezruch yin jogi. Mówi się też, że im bardziej czegoś nie lubimy, tym bardziej jest to nam potrzebne – to się sprawdza zarówno na macie jak i w życiu 😉 Jeśli prowadzisz bardzo aktywny tryb życia, szczególnie jeśli uprawiasz jakiś sport (np. bieganie) i jesteś osobą, która ciągle gdzieś pędzi bardzo polecam Ci yin jogę, która Cię trochę zatrzyma, uziemi i rozciągnie Twoje mięśnie i tkanki łączne. Jeśli natomiast jesteś osobą spokojną i prowadzić raczej osiadły tryb życia, bardziej wskazana będzie dla Ciebie vinyasa, podczas której rozruszasz się i pobudzisz. Zajęcia vinyasa kramy są prowadzone w spokojnym tempie i z dużą świadomością ciała, przez co również działają relaksująco i wyciszająco. Pamiętaj! Stopień zaawansowania nie jest wskaźnikiem tego, który typ zajęć jest dla Ciebie bardziej odpowiedni. Osoby początkujące poradzą sobie na jednych i na drugich.

Łagodna joga – relaks i rozciąganie

Są to zajęcia łączące metody pracy vinyasa kramy i yin jogi, z tym, że ich celem jest zawsze relaks i rozciąganie. Możesz się spodziewać łagodnych, przyjemnych i prostych sekwencji, przynoszących ulgę dla kręgosłupa, dłuższego trwania w pozycjach, uważności, technik oddechowych, a czasem także medytacji lub joga nidry. Są to zajęcia odpowiednie dla osób poszukujących wyciszenia, relaksu, rozciągnięcia ciała a także dla zupełnie początkujących.

Płatności i karnety

  • Płatności dokonasz za pomocą szybkich przelewów on-line (w tym BLIK), zwykłym przelewem na moje konto, PayPal lub gotówką.
  • Rezerwację zajęć można odwołać na 12 godzin przed rozpoczęciem zajęć, nieodwołana rezerwacja lub odwołanie jej w czasie krótszym niż 12 godzin przed zajęciami będzie automatycznie ściągane z karnetu, jako wykorzystane wejście.
  • Z dniem upływu ważności karnetu wszystkie niewykorzystane zajęcia są anulowane. Karnet ważny jest 30 dni od aktywacji. Karnet aktywowany jest w momencie pierwszej zrealizowanej rezerwacji. Za zrealizowaną rezerwację uważa się także rezerwację odwołaną na mniej niż 12 godzin przed planowanym czasem zajęć.
  • Opłaty za niewykorzystane zajęcia nie podlegają zwrotowi oraz nie są przenoszone na kolejne miesiące.
  • Niewykorzystany karnet nie podlega przedłużeniu.

Uczestnicząc w zajęciach, zobowiązujesz się na przestrzeganie zasad zawartych w obowiązującym Regulaminie zajęć.

Tutaj zapoznasz się moją Polityką Prywatności.

Więcej o mnie przeczytasz na tej stronie.

Zapraszam serdecznie! 🙂

UWAGA!

Planowane przerwy w zajęciach w sezonie 2022/2023 (aktualizowane na bieżąco):

  • 1.11. – Wszystkich Świętych
  • 30.11.-2.12 – wyjazd szkoleniowy
  • 26.12-1.01 – przerwa świąteczna
  • 10.04. – Poniedziałek Wielkanocny
  • 1-5.05 – Majówka
  • 8.06. – Boże Ciało
  • 14-16.06. – wyjazd szkoleniowy