Aktualny grafik zajęć jogi

Aktualny grafik zajęć jogi

Poniżej przedstawiam aktualny grafik zajęć jogi (ważny od 6 września 2021). Zajęcia odbywają się w Olsztynie, na ul. Pileckiego 2, II piętro (dawna szkoła tańca Pavlovic, nad siłownią Olimpia Fitness).

*zajęcia jogi da kobiet w ciąży rozpoczną się 9 lutego pod warunkiem, że zbierze się minimalna ilość chętnych. Tutaj dowiesz się więcej.

Tutaj samodzielnie zapiszesz się na zajęcia w miarę dostępności wolnych miejsc

Kto może uczestniczyć w zajęciach?

Każdy, kto chce rozruszać ciało, zrelaksować się, poznać jogę i medytację. Zajęcia są przeznaczone dla osób dorosłych nie mających przeciwwskazań do ćwiczenia jogi.

Jak się zapisać?

Aby zapisać się po raz pierwszy wejdź poprzez mój system zapisu i rezerwacji zajęć: https://app.fitssey.com/justyna-cilulko-dolega

Po założeniu konta oraz zapoznaniu się z regulaminem, zapiszesz się na zajęcia a także dokonasz wszelkich płatności.

Jak się przygotować?
Ubierz się wygodnie, góra raczej dopasowana, aby bluzka nie opadała na twarz podczas skłonów, ćwiczymy na boso. Jeśli masz już swoją matę do jogi, weź ją ze sobą. Oprócz tego przyda się koc i coś do picia. Nie jedz obfitych posiłków co najmniej na 1 – 1,5 godziny przed rozpoczęciem zajęć.
Na sali są dostępne maty do jogi jeśli jeszcze nie posiadasz własnej.

Jak wyglądają zajęcia?

Zajęcia trwają 90 minut. Rozpoczynają się od uważności oddechu i rozgrzewki, potem jest właściwa część zajęć, a na koniec rozluźnienie i relaksacja. Na koniec, w miarę możliwości wykonujemy też pranajamę (ćwiczenia oddechowe) i/lub medytację.

W poniedziałki i wtorki prowadzę zajęcia typu yang, to znaczy, że można się spodziewać dynamicznych przejść, trochę wzmacniania i generalnie więcej ruchu. Czasami będzie to vinyasa (slow lub flow), innym razem mieszanka różnych styli (np. vinyasa krama, ashtanga joga, Sivananda joga, joga wg Swamiego Satyanandy i inne). Praktyka jest tak skonstruowana, że kolejne asany przygotowują nas do wykonania następnych, abyśmy po sesji czuli się harmonijnie. Nawet jeśli nie jest to typowa vinyasa to ruch zawsze jest zsynchronizowany z oddechem, dzięki czemu poprawia się koncentracja, a oddech i umysł wyciszają się. Zajęcia yang wzmacniają nasze ciało, dodają siły i energii, zwiększają się zakresy ruchu w stawach, poprawia się elastyczność i spalamy nieco kalorii. Dzięki nim możemy wyrzeźbić ciało, poprawić jakość oddechu i uspokoić umysł.
Natomiast w środy i czwartki ćwiczymy yin jogę.  Yin joga oddziałuje intensywnie na nasze powięzi, ścięgna, więzadła, a także chrząstki oraz kości, masowane są także nasze narządy wewnętrzne i uciskane punkty akupresury (meridiany). W pozycjach zostajemy na dłużej i poddajemy się ich działaniu oraz grawitacji. Tutaj największym wyzwaniem jest pozostanie w bezruchu i zapanowanie nad umysłem. Poza zajęciach czujemy się zrelaksowani, rozciągnięci i uziemieni.
Zarówno na zajęciach yang i yin pojawiać się będzie także moja ukochana joga nidra 🙂
Dzięki temu, że ćwiczymy zarówno dynamicznie jak i statycznie (yang i yin joga), możemy zapewnić ciału wszystko czego potrzebuje i wprowadzić równowagę do naszego życia. Jedno i drugie jest nam potrzebne, choć dla niektórych trudniejsza będzie energetyczna vinyasa a dla innych bezruch yin jogi. Mówi się też, że im bardziej czegoś nie lubimy, tym bardziej jest to nam potrzebne – to się sprawdza zarówno na macie jak i w życiu 😉 Jeśli prowadzisz bardzo aktywny tryb życia, szczególnie jeśli uprawiasz jakiś sport (np. bieganie) i jesteś osobą, która ciągle gdzieś pędzi bardzo polecam Ci yin jogę, która Cię trochę zatrzyma, uziemi i rozciągnie Twoje mięśnie i tkanki łączne. Jeśli natomiast jesteś osobą spokojną i prowadzić raczej osiadły tryb życia, bardziej wskazana będzie dla Ciebie joga yang, podczas której rozruszasz się i pobudzisz. Pamiętaj! Stopień zaawansowania nie jest wskaźnikiem tego, który typ zajęć jest dla Ciebie bardziej odpowiedni. Osoby początkujące poradzą sobie na jednych i na drugich.

Uczestnicząc w zajęciach, zobowiązujesz się na przestrzeganie zasad zawartych w obowiązującym Regulaminie zajęć.

Tutaj zapoznasz się moją Polityką Prywatności.

Więcej o mnie przeczytasz tutaj

Zapraszam serdecznie! 🙂

UWAGA!

Planowane przerwy w zajęciach w sezonie 2021/2022 (aktualizowane na bieżąco):

  • 4-10.10.2021 – wszystkie grupy
  • 14.10.2021 (czwartek) – poranne zajęcia odbędą się zgodnie z grafikiem, zajęcia popołudniowe zostaną odwołane
  • 1.11.2021 (poniedziałek) – Wszystkich Świętych
  • 10.11.2021 (środa) – zajęcia dla kobiet w ciąży odbędą się zgodnie z planem, wieczorne zajęcia zostaną odwołane
  • 11.11.2021 (czwartek) – Święto Niepodległości
  • 24-25.11.2021 (środa i czwartek) – środowe zajęcia dla kobiet w ciąży odbędą się zgodnie z planem, wieczorne zajęcia w środę i wszystkie w czwartek zostaną odwołane
  • 27.12.2021-2.01.2022 – przerwa świąteczna (23.12. do ustalenia)
  • 6.01.2022 – święto Trzech Króli
  • 2-3.03.2022 (środa i czwartek)
  • 18.04.2022 – Poniedziałek Wielkanocny
  • 2-3.05.2022 – Majówka
  • 15-16.06.2022 – Boże Ciało