Zajęcia jogi on-line dla kobiet w ciąży – wiosna 2020

Zajęcia jogi on-line dla kobiet w ciąży – wiosna 2020
Z uwagi na szczególną sytuację w jakiej wszyscy się znaleźliśmy, proponuję Wam zajęcia jogi online dla kobiet w ciąży – każde inne mogłyby poczekać do lata, ale ciąża nie poczeka 😉
 
Ciąża to szczególny czas – nie tylko jeśli chodzi o zmiany jakie zachodzą w ciele kobiety, ale również o psychikę. Burza hormonów wpływa na samopoczucie oraz odbiór tego, co dzieje się wokół. Do tego często dochodzi niepokój – o dziecko, o zdrowie, o poród i to jak będzie później (szczególnie jeśli to pierwsze dziecko). Cała masa mitów, przesądów i „złotych rad” wprowadza dodatkowe zamieszanie i stres. Do tego fizycznie przyszła mama często nie czuje się najlepiej, jest coraz większa, co niesie ze sobą pewne ograniczenia a jeśli dodamy do tego letnie upały i obrzęk nóg, to możemy sobie wyobrazić, że kobieta bardzo chce poczuć choć odrobinę ulgi. Na szczęście jest joga 😉
 
Badania naukowe dowodzą, że w czasie ciąży jest wręcz idealną forma aktywności.
 
Jakie korzyści niesie ze sobą praktyka jogi w czasie ciąży?
– poprawia kondycję kobiety – a ta z pewnością przyda się kiedy maluch przyjdzie już na świat 😉
– usprawnia oddychanie – ćwiczenia oddechowe i synchronizacja ruchu z oddechem zwiększają wydolność płuc kobiety i przydają się podczas porodu
– zmniejsza ciążowo-zależne bóle pleców i miednicy
– zwiększa odporność kobiety – poprzez dotlenienie organizmu i zdrową dawkę ruchu
– zmniejsza ryzyko przedwczesnego porodu
– zmniejsza możliwość wystąpienia powikłań u dziecka, np. hipotrofii płodu
– usprawnia krążenie krwi i pomaga regulować nadciśnienie tętnicze
– zmniejsza stres i niepokój związany z ciążą i porodem
– lepszy sen u kobiet ćwiczących jogę
– kobiety ćwiczące jogę lepiej znoszą poród i szybciej wracają do sił po porodzie
– stwierdzono, że masa urodzeniowa dzieci urodzonych przez kobiety ćwiczące jogę wynosi ponad 2500 g
Na zajęciach, które Wam proponuję będziemy wykonywać łagodne asany dostosowane do potrzeb ćwiczących, wśród których znajdą się m.in. ćwiczenia ogólnorozwojowe, poprawiające utrzymanie prawidłowej sylwetki, wzmacniające i rozluźniające kręgosłup – szczególnie jego dolny odcinek oraz piersiowy, rozluźniające biodra i przeciwdziałające obrzękom nóg. Ponadto będziemy pracować z mięśniami głębokimi – dna miednicy, tzw. mula bandhą, która ma kluczowe znaczenie dla kobiet w ciąży, gdyż zapobiega powikłaniom w trakcie ciąży, pomaga podczas porodu a w połogu przyspiesza rekonwalescencję młodej mamy. Poznamy różne techniki oddechowe, czyli pranajamy, także te schładzające. Oprócz tego wprowadzimy nieco medytacji, aby uspokoić umysł i jeszcze bardziej się zrelaksować. Będziemy rozmawiać o tym jak przygotować się do porodu i jak ćwiczyć w okresie połogu i karmienia piersią. Poza tym we wspólnym kręgu kobiet będzie można podzielić się tym, co leży nam sercu oraz doświadczeniem, aby wzajemnie się wspierać 🙂
 

Opinie uczestniczek poprzednich edycji:

“Zajęcia oceniam na 5 z plusem. Były dla mnie super relaksujące i wpływały bardzo dobrze na moją duszę i ciało. Jedyne co bym zmieniła to ilość spotkań w danym cyklu- uważam, że było ich za mało. Z chęcią brałabym w nich udział przez całą ciążę. Zdecydowanie polecam te zajęcia kobietom w ciąży, również informowałam moją p.ginekolog o ich dobroczynnym działaniu a ona mówiła to innym pacjentkom. Pozdrawiam. Ola :)”

“Uczestniczyłam w pierwszej edycji zajęć jogi dla kobiet w ciąży. Serdecznie polecam. Zajęcia profesjonalnie przygotowane i prowadzone. Świetne ćwiczenia nawet dla osób, które wcześniej jogi nie ćwiczyły. Ja uczestniczyłam w zajęciach będąc w ostatnim trymestrze ciąży ale ćwiczenia są dostosowane dla całego okresu ciąży. Bardzo się ciszę, że poznałam Justynę. To uśmiechnięta i pełna optymizmu osoba.Miło i pożytecznie spędzony czas. Z pewnością wzięłabym udział w kolejnej edycji zajęć ale będę już po porodzie. Justyna”

“Podobało mi się miejsce, czas spotkań jak i oczywiście same spotkania, a najbardziej relaksacja, która jest mi tak bardzo potrzebna, skupienie na oddechu i moje ukochane: ,,Wdycham boskie życie i światło i promieniuje tym samym”. W tym zdaniu jest piękno. Medytowałam z tym zdaniem na ustach patrząc w słońce, magia. Jak o tym sobie przypomnę w te zimowe szare dni, to od razu mi lepiej…W kursie podobało mi się wyjaśnianie na bieżąco o co chodzi w danym ruchu, sekwencji, oddechu… wcześniej chodziłam na jogę i nie wiedziałam o co w niej dokładnie chodzi, a może musiałam dojrzeć do jogi? Kurs zmotywował do samodzielnej praktyki w domu. Ćwiczę raz w tygodniu lub częściej. Teraz mam silne bóle w pośladku promieniujące do nogi i muszę się ruszać choć troszkę i joga mi pomaga w bólu. Bardzo mi się podobało i mam ochotę pojawić się na kolejnych spotkaniach, ale jest mi coraz ciężej ze względu na różne dolegliwości.  Kasia”

I na koniec jedna z wiadomości od uczestniczek ostatniej edycji:

„Cześć Justyna,
Chciałam Ci jeszcze raz serdecznie podziękować za organizację świetnych zajęć. Bardzo dużo mi dały, nie tylko pod względem fizycznym ale też dobrze się z Wami czułam, a niektóre momenty (medytacje miłości między innymi) zostaną ze mną na zawsze ;).
Ja cieszę się obecnością córki, poród był trudny, ale bardzo szybki 😉 No i urodził nam się zdrowy szkrab co najważniejsze 😉
Pozdrawiam Cię serdecznie i mam nadzieję, że jeszcze się spotkamy. Basia”

W zajęciach mogą wziąć udział wszystkie kobiety w ciąży na każdym jej etapie, pod warunkiem, że lekarz wyrazi zgodę na tą formę ruchu i nie ma żadnych przeciwwskazań zdrowotnych.
 
 
Kiedy?
 
1. czwartek 26.03. – 17:00-18:15

2. wtorek 31.03. godz 16:15-17:30

3. czwartek 2.04. godz. 16:15-17:30

4. wtorek 7.04. godz. 16:15-17:30

5. czwartek 9.04. godz. 16:15-17:30

6. wtorek 14.04. godz.16:15-17:30

7. czwartek 16.04. godz. 16:15-17:30

8. wtorek 21.04. godz. 16:15-17:30

9. czwartek 23.04. godz. 16:15-17:30

10. wtorek 28.04. godz. 16:15-17:30 (tego dnia godzina zajęć może ulec zmianie na wcześniejszą, ale będę Was o tym informować wcześniej).

Zajęcia online będą o 15 minut dłuższe niż na żywo i zamiast 8 sesji otrzymacie aż 10!
 
Gdzie?
 
Ze względu na okres kwarantanny widzimy się online 🙂 Wy będziecie widzieć i słyszeć mnie a ja będę widziała Was na dużym ekranie. Zajęcia odbędą się w aplikacji Zoom. Szczegóły spotkania podam w prywatnej wiadomości.
 
Cena:
 
250 zł za cały cykl 10 zajęć
 
220 zł – dla uczestniczek poprzednich edycji
 
(nie przewiduję możliwości dołączenia na pojedyncze zajęcia, ze względu na ciągłość przekazywanych treści i potrzebę poznania Was; jednak nieobecność na jednych-dwóch zajęciach nie przekreśla korzyści jakie odniesiesz z udziału w całym cyklu:)
 
 
Zapisy i pytania:
Justyna Cilulko-Dołęga
e-mail: justyna@cilulko-dolega.pl
tel. : 500534416
 
Potwierdzeniem rezerwacji miejsca na zajęciach jest wpłata zaliczki w wysokości 100 zł na konto podane poniżej. W tytule proszę wpisać „Zaliczka za zajęcia jogi online dla kobiet w ciąży” i podać imię i nazwisko kobiety, która będzie uczestniczyć w zajęciach. Pozostała kwota płatna przelewem przed rozpoczęciem zajęć.
 
Millennium Bank
numer: 49 1160 2202 0000 0003 8860 6560
 
Jeśli kwarantanna do czasu zakończenia zajęć zostanie zniesiona, jeśli wyrazicie chęć, przeniesiemy się do sali na zajęcia na żywo i w razie potrzeby podzielimy grupę na dwie i wybierzemy dogodne terminy. Zajęcia na żywo trwają 60 minut, a online 75. Zajęcia na żywo odbywałyby się w Miejscu Wspierania Rodzicielstwa na ul. Sikorskiego 23 w Olsztynie.
Więcej o mnie przeczytasz tutaj:
http://cilulko-dolega.pl/o-mnie/
 
Zapraszam serdecznie! 🙂


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *